Начало » Здравословно » За бременни и майки

Диета при бременност застрашава плода

dietite v nachaloto na bremennostta zastrashavat ploda Диета при бременност застрашава плодаАко бъдещата майка се подлага на прекалено строга диета през първите 3 месеца от бременността, детето е застрашено от алкохолизъм и наркомания!

Не става дума за поредния експеримент на учените с мишки. Изследванията се базират на статистическо изследване, проведено в Холандия сред родени в периода 1944-1947 г. Те доказват, че децата, заченати в гладни години, са подложени на по-голям риск да развият болезнено пристрастяване към различни субстанции. Количеството на алкохолиците и наркоманите, заченати по време на така наречената „гладна зима“ (1944-1945 г.), значително превишава средния процент на зависимите сред заченатите през останалата част от периода.

От средата на октомври 1944 до средата на май 1945 г. хитлеристите наказали жителите на Западна Холандия с блокада заради поддръжка на неудачен десант на съюзническите войски. По това време дажбите не надхвърляли 1000 калории дневно, което е 2,5-3 пъти по-малко от нормалното. За половин година от глад умрели около 22 хиляди души.

Ръководителят на изследоването Ернст Франзек от Университета „Еразъм Ротердамски“ отбелязва, че най-силно влияние се наблюдава при тези, при които гладът съвпада с първия триместър на бременността. Според него това потвърждава мнението, че именно през първите три месеца в главния мозък на плода се слагат основите на „системата на възнаграждения“, чиито нарушения предизвикват наркомании и други видове зависимости.

Click to send this page to Twitter!

Напиши Коментар!

Добави твоят коментар по-долу. . Можеш също да абонираш за коментарите чрез RSS.

Може да използваш следните тагове в твоя коментар :
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>